Avui les nostres companyes del programa Petites mirades, ens ofereixen un interessantíssim recurs, que utilitzem a l'escola, per a treballar l'atenció amb els/les nostres/as alumnes/as. Estem segurs/es de que us resultarà molt útil.
Gràcies noies!
El Mètode de la GINA DAVIES sobre ATENCIÓ I COMUNICACIÓ COMPARTIDA s’aplica en 4 etapes.
Comencem pel nivell del nen/a (etapa 1), per aconseguir que aquest/a es senti segur/a i és important destacar que amb aquest enfoc aconseguim bons records compartits que sustentaran bones relacions, comunicació i aprenentatges.
Valorem molt positivament l’evolució que fan els alumnes i la seva generalització també en altres activitats i situacions.
ETAPA 1 : ENFOCAR : LA CAPSA. CENTRAR L’ATENCIÓ.
Utilitzarem estímuls (objectes) que cridin la seva atenció i que siguin novedosos cada vegada, presentant-los durant poc temps i sense deixar que els toquin.
Objectius:
Enfocar la seva atenció en el que fa l’adult.
Prestar atenció amb entusiasme.
Gaudir i relaxar-se de l’estona de la capsa.
Afavorir que tingui ganes de més bones estones compartides.
ETAPA 2 : MANTENIR. DESENVOLUPAMENT DE L’ATENCIÓ.
Es realitza seguida de l'anterior i utilitzarem també estímuls (objectes) i accions que cridin la seva atenció i que siguin novedosos cada vegada, presentant-los durant un temps, ja més llarg que a l'anterior etapa, sostingut i sense deixar encara que els toquin.
Objectius:
Mantenir l’atenció en la seqüència d’accions.
Gaudir de l’experiència i relaxar-se.
ETAPA 3 : DESVIAR L’ATENCIÓ. JOC INTERACTIU.
Aquesta etapa va seguida de les dos anteriors introduïnt el joc interactiu i el temps d'espera en l'activitat.
Objectius:
Mantenir l’atenció .
Esperar el seu torn.
Desviar l’atenció per participar en l’activitat amb o sense suport de l’adult.
Tornar al seu lloc i mantenir-se assegut.
ETAPA 4: TRANSICIÓ. ACTIVITATS DE TAULA.
Objectius:
Reenforcar l’atenció per fer una activitat individual: activitat teacch.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada